Internetowe public relations

Public relations w internecie to nic innego, jak reklama

Dobra, czyli skuteczna, chwytliwa, docierająca do odbiorcy reklama, nie rodzi się na pniu. Tworzą ją ludzie, którzy do dyspozycji zyskali najlepszy instrument do takich działań, czyli internet. Reklamy można dzisiaj publikować na stronach internetowych, na portalach społecznościowych, rozsyłać je do skrzynek mejlowych różnych osób. Są to bardzo skuteczne działania, dzięki którym nowoczesna firma zyskuje potężną broń – dostęp do setek tysięcy odbiorców produktów, usług, informacji. Duże firmy zlecają PR innym firmom, małe firmy tworzą dział PR (rzadko) lub zatrudniają specjalistę ds. PR (częściej). Taki ekspert ma bardzo dużo do zrobienia, a jego działanie ma konkretny wymiar finansowy. Nie skupia się na ulotkach, broszurach, reklamach w mediach tradycyjnych, lecz poszukuje sposobów zarabiania pieniędzy w internecie. Reklamując firmę, sprzedaje jej produkty, usługi, image, czyli wizerunek. Specjalista ds. PR powinien sprawdzić, na czym stoi. Obejrzeć jakie ma do dyspozycji narzędzia, czym dysponuje, przeliczyć budżet, który został przeznaczony na promocję. Jego zadaniem jest opracowanie kampanii PR, rzetelne jej przeprowadzenie, rozliczenie oraz prezentacja efektów. Zarząd takie efekty powinien obejrzeć. Nie ma powodu, aby wiedzę o wynikach PR zachować dla siebie. Każdy PR-owiec musi pokazać efekty własnej pracy, ponieważ one są sposobem oceny jego działań. Najlepszym sposobem pokazania własnej pracy i jej efektów jest przygotowanie raportu z takich działań. Raport powinien poznać zarząd  i się do niego odnieść. Poza tym PR-owiec szkoli się, nie poprzestaje na wiedzy, którą ma, lecz szuka informacji, stara się dowiedzieć jak najwięcej o nowych metodach PR, sprawdzić w jaki sposób może je twórczo wykorzystać w firmie. PR to praca jednego człowieka lub zespołu. Skuteczny szef działu PR promuje firmę, ale docenia też własny zespół, który ciężko pracuje na sukces. Ludzie są największym kapitałem, a ich kreatywność, pracowitość, skłonność do proponowania nowych rozwiązań mają ogromne znaczenie dla każdej firmy.

PR to jakość

PR przekłada się na jakość – dobra reklama sprzedaje niejako produkt, buduje wizerunek firmy i sprawia, że firma wyróżnia się na tle innych firm. Im lepsza praca działu PR, tym większa szansa rozwoju. O tym na pewno nie należy zapominać.

Fotolia_61668339_Subscription_XXL

O autorze

Marta Felińska

Komentarze wyłączone