Marketing a internet

Marketing zrobił karierę

Marketing zrobił na świecie karierę. W Polsce stał się popularny w latach 90. Powstawały wówczas liczne kursy i studia z dziedziny marketingu. Wiedza o promowaniu i sprzedawaniu produktów stała się udziałem wielu Polaków.

Internetowa rewolucja

Od 1993 roku internet zrewolucjonizował marketing – wówczas pojawiły się pierwsze reklamy publikowane w internecie. Najbardziej znaną formą jest jednak mailing reklamowy. Dzisiaj taki mailing podnosi odbiorcom ciśnienie, bo zapełnia im skutecznie niewielkie skrzynki mejlowe. W 1994 roku sprzedano pierwszy baner reklamowy publikowany w internecie. Reklama internetowa musi być dostosowana do stron internetowych, na których się pojawia. Jej zaletą jest to, że dociera nawet do milionów odbiorców. Reklama tradycyjna może dotrzeć do tysięcy. Do milionów tylko wtedy, gdy pojawia się na przykład na lotnisku, przez które rocznie przechodzą miliony osób. Pytanie tylko, czy zwracają one baczną uwagę na tego rodzaju reklamę? Raczej nie, śpieszą się, biegną i nie mają czasu. Strony internetowe odbiorcy czytają świadomie, a reklama, która przykuje ich uwagę ma szansę sprzedać produkt lub usługę. Biznes marketingu internetowego przynosi biliony dolarów. Jej wielką zaletą jest też niższa cena niż w przypadku np. reklamy w telewizji, na bilbordach umieszczonych na ulicach czy w poczytnych magazynach. XXI wiek jest czasem internetu, internetowego marketingu i reklamy. Żyjemy w internetowej globalnej wiosce. I pora przyzwyczaić się do szybkiego obiegu informacji oraz wielu możliwości, jakie daje internet. Globalna sieć jest świetnym rozwiązaniem dla niejednej osoby, która poszukuje informacji, szuka znajomych lub miłości.

shutterstock_235371289

O autorze

Marta Felińska

Komentarze wyłączone